divendres, 20 de març del 2009

LLEI 3/2009, del 10 de març, de regularització i millora d’urbanitzacions amb dèicits urbanístics

El dia 10-03-09 s'ha aprovat una llei molt interessant per el nostre barri que contempla ajudes als ajuntaments i als parcel.listes per tal de tirar endavant barris pendents d'urbanitzar com el nostre.
Esperem que el nostre ajuntament actuï ràpidament per no perdre aquestes ajudes...

https://www.gencat.cat/eadop/imatges/5342/09070230.pdf

DEPARTAMENT
DE LA PRESIDÈNCIA
LLEI
3/2009, del 10 de març, de regularització i millora d’urbanitzacions amb dèicits
urbanístics.
EL PRESIDENT
DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA
Sia notori a tots els ciutadans que el Parlament de Catalunya ha aprovat i jo, en
nom del Rei i d’acord amb el que estableix l’article 65 de l’Estatut d’autonomia de
Catalunya, promulgo la següent
LLEI
Preàmbul
En els anys seixanta i setanta del segle passat es va promoure arreu de Catalunya
un gran nombre d’urbanitzacions en sòl rústic destinades, inicialment, a segona
residència. Aquestes iniciatives responien a la major capacitat adquisitiva d’una
bona part de la població, que li permetia l’accés a un segon habitatge, tot i que en
moltes ocasions de característiques modestes, i que era possible gràcies a les taxes
creixents de motorització en els desplaçaments familiars.
Tanmateix, ateses les condicions d’aquell moment, una part molt important d’aquestes urbanitzacions es va promoure i comercialitzar sense el procés adequat de parcel·lació, planejament urbanístic, previsió de serveis, dotacions de sanejament
i cabals energètics. En força casos les mancances comportaven, de fet, la l·legalitat
de la promoció. D’altra banda, en termes urbanístics, una part molt destacada dels
terrenys ocupats no era apta per a la urbanització, per raons, sobretot, d’accessibilitat i pendent, i responia a un model d’ús del territori, caracteritzat per la baixa densitat i l’ús extensiu, que en l’actualitat és obsolet i té uns costos ambientals, econòmics i socials extraordinàriament elevats.
Moltes urbanitzacions nascudes els anys seixanta i setanta s’han consolidat i han
millorat i adquirit l’estatut legal adequat. Això ha estat possible, en bona mesura,
gràcies a l’esforç de les persones que hi viuen, a les associacions de parcel·listes i a la contribució dels ajuntaments. Tanmateix, subsisteixen nombrosos casos amb
mancances molt importants i processos d’urbanització inacabats. En d’altres, el
projecte inicial no s’ha arribat mai a consolidar i encara és possible i desitjable
revertir els terrenys que s’havia previst urbanitzar a la condició de sòl rústic.
En els darrers anys, les mancances de moltes d’aquestes implantacions territorials
s’han fet més evidents per la conjuntura del mercat immobiliari, la qual ha incrementat la tendència a convertir les urbanitzacions de segona a primera residència.
En aquest sentit, les mancances en els serveis que les han caracteritzat s’han fet
més evidents i han afectat d’una manera més directa i continuada un nombre més
alt de ciutadans.
L’objecte d’aquesta llei, en el marc de la competència exclusiva de la Generalitat
en matèria d’urbanisme que li confereix l’article 149.5 de l’Estatut d’autonomia de
Catalunya, és fer front a aquesta problemàtica i facilitar els processos de regularització deinitiva de les urbanitzacions, entesa, segons el cas, en termes de consolidació o de reducció parcial o total de la urbanització.

Estat lamentable del barri

Barri tercermundista, serveis tercermundistes, neteja tercermundista i amb un ajuntament que no es preocupa per a res...
En el futur quan es reordeni el barri millorarem, però i mentrestant? És que no tenim drets?

(Vídeo publicat per Montcadamirame.)

dilluns, 2 de març del 2009

Bus VAO: Com afecta a la Zona 21?



El carril Bus VAO ja es comença a construir des de fa setmanes. Per a qui no ho sàpiga aquest carril soposarà la construcció d'un pas elevat per la C-58 per a transport públic des de Ripollet fins Barcelona. Pel que fa a la Zona 21, aquest carril ens suposa un parell d'anys d'obres com a mínim, o sigui sorolls, pols i tots els inconveninets d'una gran obra faraònica.
A part d'aquests inconvenients, el nostre barri es veu afectat amb una sèrie d'expropiacions per encabir l'ampliació de la C-58 i és aquí on ens puja la mosca al nas.
Alguns d'aquests terrenys expropiats són propietat de l'Ajuntament de Montcada (uns 1.770 m²), això sense comptar els terrenys de propietaris desconeguts que en el cas que no es puguin identificar també serien de l'ajuntament.


La història d'aquests terrenys ve del famós conveni del 82 entre l'Ajuntament de Montcada, l'AAVV de Terra Nostra i l'antiga companyia que s'encarregava d'urbanitzar el barri de Terra Nostra.
Aquesta companyia tenia uns deutes amb l'Ajuntament i al no poder pagar, es va signar un conveni on entre altres coses, se li cedien terrenys del barri a la l'Ajuntament per tal de liquidar l'esmentat deute i així deixar sense efecte les obligacions de la companyia a urbanitzar el barri.
Aquests terrenys passaren a mans de l'Ajuntament i aquests, en diverses reunions amb la AAVV, han manifestat que aquests terrenys servirien per destinar-los a la futura urbanització de la Zona 21.
Ara amb la construcció del carril Bus VAO la Generalitat ha expropiat alguns terrenys entre els quals alguns de l'Ajuntament i per tant terrenys que hauríen de servir per la futura urbanització de la Zona 21. Al preguntar on són els diners que ha rebut l'Ajuntament de la Generalitat per aquestes expropiacions, l'Ajuntament ens diu que aquests diners no els invertiran en el nostre barri. Com pot ser això? Com volen que creiem en les seves paraules si no les cumpleixen?

dimecres, 11 de febrer del 2009

Hercesa... més problemes







Estat en que han deixat els tràilers que treballen a les obres d'Hercesa els fanals nous.
Perquè s'entesten a passar camions d'aquestes característiques per uns carrers on es veu de sobra que no hi passen?

Cònvocatòria reunió 11-02-09

dimarts, 21 d’octubre del 2008

Premsa: La Veu

divendres, 17 d’octubre del 2008

BUS VAO a la C-58



Fa mesos LA VEU va publicar una noticia sobre la futura construcció del carril BUS VAO a la C-58:

http://www.laveu.cat/NOTICIES/default.cfm/ID/3979/NOTICIES/default.cfm/ID/3022/T/les-obres-carril-bus-vao-c-58-podrien-comen%C3%A7ar-proxima-tardor-duraran-tres-anys.htm

Aquesta notícia ens va fer pujar la mosca al nas en comprovar que aquesta obra afectaria al nostre barri.
En reunions anteriors de la comissió de seguiment s'ens va informar que la Generalitat tenia intenció de pagar el carrer Pere IV de la Zona 21 (uns dels més llargs del barri) i que per tant els veïns tindríem una despesa inferior en la futura urbanització del barri.
És en aquest punt on des de el veïnat ens comencem a fer preguntes:
  • Perquè la generalitat ens paga un carrer "gratis"?
  • Que en treuen a canvi?
  • Quines expropiacions hi hauran?
  • Com afectarà aquesta gegantina obra a la futura urbanització del barri?
Creiem sincerament que aquestes preguntes haurien de ser respostes el més aviat possible per evitar mals entesos.
El dia 27-10-08 hi ha la propera reunió de la comissió de seguiment, esperem rebre aquestes (i altres) informacions i sobretot que no quedin en paraules com sempre, estaria bé començar a treballar amb documents físics que ens permetin treballar amb rigor més enllà de promeses o intencions.

dilluns, 6 d’octubre del 2008

Nota de premsa de l'Ajuntament

Obert un nou procés per a la modificació del PGM a la zona 21 de Terra Nostra

L’Ajuntament de Montcada i Reixac ha convocat el procediment de contractació obert per a l’adjudicació de la redacció de la nova modificació puntual del Pla General Metropolità (PGM) a l’àmbit situat al sector est de la zona 21 de Terra Nostra.

Amb la nova convocatòria, l’Ajuntament possibilita el compliment de la sentència que declarava un desequilibri entre unitats d’actuació a l’anterior modificació. Es tracta d’una oportunitat per procedir a la regularització urbanística d’un àmbit de 25,5 hectàrees de superfície on proliferen les auto construccions i manquen serveis bàsics.

El pressupost base per a la presentació d’ofertes és de 98.000 euros. El termini per a la presentació de propostes és de vint dies. Un cop adjudicat el contracte, l’aprovació inicial de la modificació del PGM s’estableix que es produirà en el termini de quatre mesos. Posteriorment s’obrirà un període d’informació pública, en el decurs del qual es podran presentar al·legacions.

Durant el procés de redacció del document, aquest s’anirà debatent a la Comissió de Seguiment de la zona 21, formada per representants de tots els grups polítics del Consistori i dels col·lectius veïnals de la zona.

dimecres, 1 d’octubre del 2008

Trist aniversari...

Aquest més es compleix el primer aniversari del malson que estem vivint.
A principis d'octubre de 2007 les màquines i les serres van començar a devastar el nostre barri.
Un any de patiments, molèsties, inconvenients, mentides, desinformació i una llarga llista d'adjectius que no val la pena escriure.
A dia d'avui continuem desinformats, enganyats i emprenyats i a dia d'avui encara continuen les obres.
1 any i no han estat capaços d'acabar els carrers Molina i Canigó. Fan el que volen, quan volen i on volen i això sense cap mena de consideració cap els pocs veïns que viuen en aquests carrers. Aquest deu ser el problema... si aquest carrers estiguessin al centre de Montcada l'Ajuntament exigiria lo impensable a l'empresa HERCESA per evitar molèsties i si l'Ajuntament no ho fes es farien manifestacions gegantines per tal de reclamar-ho. Lamentablement aquesta no és la nostre situació... i per això tenim els problemes que tenim.
N'estem farts de bones paraules... volem fets! les paraules se les endú el vent.... i mentrestant uns pocs veïns de Montcada continuem patint sense que ningú gosi ni multar a HERCESA per l'incompliment reiterat de les seves funcions.
Ja ho deia aquella frase "La feina mal feta no tu futur, la feina ben feta no té fronteres", però ni l'ajuntament de Montcada ni HERCESA no deuen entendre el significat.

dilluns, 15 de setembre del 2008

Acord Ajuntament sentència PROMODAT




Adjuntem l'acord d'alcaldia referent a la posició de l'ajuntament envers a la sentència de PROMODAT que afecta a la Zona21.

Els punts més interessants es resumeixen amb :

"Atès que, de conformitat amb la sentència dictada, cal solucionar el desequilibri entre beneficis i càrregues que afecta a les unitats d'actuació núms. 2, 3 i 4"
" Atesa, d'altre banda, la conveniència d'incloure també dins l'àmbit d'actuació núm. 5 encara no desenvolupada"

S'acorda:
"TERCER: Ordenar als serveis tècnics municipals la formulació d'una figura de planejament que doni compliment a la sentència esmentada i que resolgui el desequilibri entre beneficis i càrregues de les unitats d'actuació encara no desenvolupades."

O sigui resumint, l'acord reconeix un desequilibri entre les diferents unitats d'actuació, (però sorpresa!), només de les que no estan desenvolupades! Per tant de la UA1 (HERCESA) que ja està desenvolupada ni parlar-ne!

Deixem la informació com a merament documental i per que la història (o els recursos) jutgi....